Activitats realitzades en l'àrea de Sensibilització

La infància amb pluridiscapacitat i les seves famílies són un col·lectiu amb unes necessitats, que sovint resulten invisibles per a la resta de la societat. Per fer-hi front i afavorir la seva inclusió social, Nexe Fundació organitza activitats de sensibilització per fer sentir, veure, escoltar i donar a conèixer la realitat d’aquests infants i la de les seves famílies.

En algunes ocasions és difícil pels més joves entendre per què algunes persones són diferents. Els nens i nenes que tenen relació amb persones amb alguna discapacitat, sigui a la mateixa escola o en el context familiar o social, poden tenir sentiments de desconcert, protecció, vergonya i ràbia, que sovint no saben elaborar profundament. Per això un dels nostres objectius és sensibilitzar i educar envers la discapacitat des del respecte i la comprensió, oferint espais per a l’expressió i la vivència, afavorint una visió positiva de la diferència entre els infants i joves sense discapacitat, com una font de riquesa i des d’una òptica de la inclusió.

Les activitats pedagògiques que duem a terme des de l’àrea de Sensibilització ja es poden programar pel curs 2021-2022 per a la comunitat educativa. Així, continuem treballant per a la inclusió i la defensa dels drets dels infants i joves amb pluridiscapacitats; amb l’objectiu de transmetre una visió positiva de la diferència com a font de riquesa.

Ho fem a través d’activitats educatives i culturals dirigides a tota la comunitat educativa: escoles, centre de lleure, centres cívics, centres oberts i biblioteques, entre d’altres i s’ofereixen a tot el territori de Catalunya. També dins del Programa d’Activitats Escolars de Barcelona PAE, on ens han otorgat el segell de qualitat. Es poden veure les nostres activitats de sensibilització a la seva pàgina web: www.bcn.cat/ccp.

Activitats que duem a terme

CONTA CONTES: MIMI I LA GIRAFA BLAVA. Per a infants entre els 3 i els 8 anys: Activitat on s’explica el conte Mimi i la girafa blava.

TALLER CREATIU. Posa’t a la pell Blava. Per a infants entre els 8 i els 12 anys: A partir de diferents propostes i reflexions, el grup haurà de fer una obra artística amb algunes directrius per tal d’afavorir la reflexió.

Logo Once Logo Generalitat de Catalunya Logo Ajuntament

Pujar