Gener
C. Travessera de Dalt, 100

Barcelona, 08024
Carregant Esdeveniments

L’Estimulació Basal® és un concepte per al desenvolupament de persones amb greus discapacitats creat per Andreas Fröhlich als anys 70 a Alemanya. El seu iniciador la defineix com “una manera de potenciació de comunicació, la interacció i el desenvolupament orientada en totes les seves àrees a les necessitats bàsiques de l’ésser humà”.

L’Estimulació Basal® parteix de la idea que, des del naixement i fins a la mort, són possibles i tenen sentit nous processos de desenvolupament, malgrat les greus limitacions que pugui tenir una persona. També l’Estimulació Basal pot servir per acompanyar a persones amb processos degeneratius, de tal manera que se sentin orientats corporal i socialment. A partir d’aquesta premissa, l’Estimulació Basal® pretén fer ofertes sense demanar condicions prèvies a l’altre, sense requerir “d’uns mínims” de resposta o activitat i s’ofereix així com a un concepte adequat per a un ampli ventall de persones (nens i adults amb greus discapacitats, persones amb demència, persones en coma, pacients somnolents, persones amb malalties mentals, persones amb necessitat de cures intensives, nens prematurs, persones al final de vida…) essent tractats i acompanyats de manera individual, tot partint de les seves necessitats. Aquest intent de donar resposta individual genera la necessitat de formació específica en aspectes metodològics, conceptuals i actitudinals.

OBJECTIUS, CONTINGUTS I METODOLOGIA

En català AQUÍ / en castellà AQUÍ

A QUI VA DIRIGIT

Fisioterapeutes, Terapeutes Ocupacionals, DUE, Mestres d’Educació Especial i altres professionals que treballen amb persones, que presenten una greu discapacitat, en els àmbits d’Atenció Primerenca, Educació Especial, Residències, entre altres.

DOCENT

Elsa Bombín, formadora de Basale Stimulation®. Pedagoga i psicomotricista. Tutora d’aula a Nexe Fundació.

DATES i HORARIS

Divendres 24 i 31 de gener 2020, de 16.30h a 20.30h