El poder de la musicoteràpia

Avui, dia europeu de la música, volem evidenciar la importància de la musicoteràpia en la salut, el benestar i l’adquisició d’habilitats dels nens i nenes amb pluridiscapacitat.

A Nexe Fundació des de fa uns anys duem a terme un projecte innovador, gràcies al suport de la Fundació Ferrer i Salat. La musicoteràpia ha esdevingut una disciplina més dins el nostre projecte d’atenció transdisciplinar d’estimulació precoç, sent una eina important en el tractament, diagnòstic i avaluació dels infants que assisteixen als nostres centres. També en les activitats de lleure, per les seves qualitats lúdiques i perquè fomenta la socialització.

Que la música acompanyi molts moments del nostre dia a dia ens ha demostrat el seu potencial per a generar vincle i moments únics d’aprenentatge i gaudí, com es va fer palès durant el confinament, quan el seu ús va facilitar la interacció directa entre els infants i ens va permetre poder generar activitats compartides amb les seves famílies, deixant que els sentiments fluïssin més enllà de les pantalles.

Aquest és el seu poder: que ens mou, ens uneix i fa possible que ens expressem des de la diversitat de les nostres capacitats i maneres de ser.

Hem de posar música a la nostra vida!