Nexe Fundació dona 1.000 € al VHIR per la recerca de malalties neurològiques minoritàries

Nexe Fundació es mou per la recerca de malalties neurològiques minoritàries del Vall d’Hebron Research Institute (VHIR) i col·labora amb 1.000 € recaptats amb el calendari solidari Mou-te pels Quiets 2019.

Nexe Fundació manté una estreta relació amb els hospitals de referència de Catalunya i que atenen als infants i joves amb greus discapacitats que son usuaris dels serveis de la Fundació. Un dels objectius de Nexe Fundació es compartir tot el coneixement i recerca que es fa dia a dia amb els infants al Centre d’Atenció Especialitzada amb els metges de referència dels infants i joves que atenen. D’aquí neix una estreta col·laboració entre els metges del VHIR, com ara el Dr. Macaya, i els professionals de Nexe Fundació.

Un factor clau per poder subministrar les millors teràpies en cada cas és un diagnòstic acurat i precoç, que sovint precisa de tec¬nologies avançades. En aquest sentit, la recerca en malalties neurològiques minoritàries és essencial per poder avançar en l’aplicació d’aquestes tecnologies a la pràctica clínica habitual i també per desenvolupar nous tractaments adreçats a la correcció dels defectes genètics que afecten el cervell.

Per aquest motiu, i perque part de la missió de Nexe Fundació és la recerca i la innovació, la Fundació ha decidit destina un 5% de la recaptació obtinguda amb el Calendari Solidari MOU-TE PELS QUIETS 2019 a les recerques del VHIR.

Més informació sobre:

Calendari solidari MOU-TE PELS QUIETS
Va néixer de la iniciativa de les mares i pares de Nexe Fundació. Cinc anys més tard, el compromís d’alguns d’aquests pares i mares el continua fent possible, implicant a persones de referencia en el seu àmbit, per tal de dona visibilitat a les malalties minoritàries que tenen els infants de la Fundació i a captar fonts per invertir en els projectes que duem a terme per la millora de la qualitat de vida dels infants i joves que atenem.

Nexe Fundació
Nexe Fundació és un referent d’atenció a la infància amb greus discapacitats, impulsant, des de fa més de trenta anys, un model d’atenció individualitzada a l’infant, basada en l’estreta col·laboració entre les famílies i els professionals treballant en xarxa amb altres entitats i institucions de l’àmbit de l’educació, la salut, serveis socials…
Som una entitat sense ànim de lucre que va néixer amb la voluntat de millorar la qualitat de vida dels infants i joves amb greus discapacitat i les seves famílies, i defensar els seus drets. La nostra missió és:
– Oferir als nens i nenes amb greus discapacitats l’atenció i el suport perquè puguin gaudir de tots els drets de la infància reconeguts en la “Llei 14/2010, del 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència”.
– Oferir un acompanyament professional a les famílies que els permeti compartir la criança d’un fill/a amb una greu discapacitat amb els projectes personals, laborals i familiars en aquesta etapa complexa del cicle vital en la infància i l’adolescència.
– Alhora, dedicar la nostra expertesa i reputació a formar professionals, desenvolupar projectes de recerca i fer-nos visibles a la societat.