Visita dels germans dels infants del CAE

A Nexe Fundació tenim molt clar que cal donar resposta a tots els dubtes i preguntes que sorgeixen quan tens un fill/a, germà/na o nét/a amb pluridiscapacitat. Tenir un fill amb una discapacitat suposa un tràngol per als seus éssers més estimas i des de la fundació apostem per crear un seguit de grups de suport amb l’objectiu de resoldre totes aquelles inquietuds i preguntes que van apareixent. Ens esforcem per acompanyar i aplanar el camí que han començat i que no és gens fàcil per cada un dels familiars.

Quins són els diferents grups de suport de Nexe?

Grups de suport per a pares i mares. Oferim un espai amb altres pares i mares que es troben en la mateixa situació, on poder compartir dubtes i inquietuds.
Grups de suport per a avis i àvies. Per nosaltres la família són totes aquelles persones que tenen relació amb l’infant amb discapacitat i, en aquest sentit,els avis i àvies sempre tenen un paper molt important. Ens agrada organitzar activitats on també puguin expressar com es senten i poder escoltar-los i ajudar-los en el que puguin necessitar.

I els germans?

Sovint, els pares pregunten quan han d’explicar la discapacitat als germans i fins on… els preocupa que potser, donant-los informació, es puguin preocupar massa o que pugui ser una càrrega per a ells. En general, podem pensar el contrari: si els expliquem què està passant, podem fer que se sentin menys neguitosos i més tranquils. Hem de tenir present que si no ho fem, poden construir la seva pròpia història (sense que sigui la correcta) i fer-se un embolic. Per descomptat, l’edat del germà és determinant a l’hora de donar més o menys informació. Els nens més petits no necessiten massa detalls, habitualment, fan preguntes molt concretes i el que necessiten són respostes concretes. Més endavant, potser necessiten més detalls, però és important de tenir en compte que, de vegades, la resposta “no ho se” també és correcte.

Pujar
Segueix-nos: