maig
Carrer Nou de la Rambla, 88

Barcelona, 08001
€25 – €70
  • Aquest event ja ha passat.

“La música pot proporcionar l’accés, fins i tot quan cap medicament pot, al moviment, a la paraula, a la vida…”, Oliver Sacks.

LA MÚSICA ENS MOU. Musicoteràpia, vida i pluridiscapacitat

La música sempre ha estat present a Nexe Fundació. Acompanya els nens/es en molts moments del dia: marca l’entrada i la sortida, dóna calma per dormir, color als tallers i il·lustra els contes vivencials. El compàs convida a moure, i la melodia a vocalitzar. A través del seu protagonisme en la música, el infants mostren las seves capacitats i gaudeixen amb els/les seus/seves companys/es, facilitant els aprenentatges i alleugerint el patiment. Per aquest motiu, la música és tan important en la vida de qualsevol ésser humà, independentment de les seves capacitats, ja que trenca les barreres creades per les nostres diferències culturals, intel·lectuals, i/o físiques, i permet a les persones amb dificultats motrius, de percepció i/o expressives, experimentar emoció i bellesa.

Fa 3 anys vam tenir l’oportunitat de començar un projecte de musicoteràpia i incorporar una musicoterapeuta per treballar amb més regularitat, i poder així observar els efectes de la música en el desenvolupament dels nens i nenes amb pluridiscapacitat. Volem que aquesta jornada sigui un espai de debat, un clúster d’idees, i que compartir-les permeti generar més i millors activitats musicals amb un sol objectiu, millorar la qualitat de vida d’aquests nens/es i nois/es. Jornada emmarcada en els actes commemoratius del 10è aniversari del Mou-te pels Quiets de Nexe Fundació.

Programa de la Jornada

09:00 a 09:30 – Acreditacions i recollida de la documentació.

09:30 a 10:00 – Benvinguda i inauguració, a càrrec de Cécile de Visscher, Presidenta de Nexe Fundació, i de Sergi Ferrer Salat, President del Conservatori del Liceu.

10:00 a 10:30 – “Música i Vida”, a càrrec de Jordi Savall, concertista, pedagog, investigador i creador de projectes musicals i culturals com el CIMA.

10:30 a 11:15 – “Música, Musicoterapia i Discapacidad”, a càrrec de Melissa Mercadal, Psicóloga-Musicoterapeuta; Presidenta World Federation of Music Therapy.

11:15 a 11:45 – Pausa

11:45 a 12:30 – “Neurobiologia musical: la interacció música-cervell i els seus efectes”, a càrrec de Jordi A. Jauset, Doctor en comunicació, enginyer i músic. Divulgador científic.

12:30 a 12:40 – Inter mig musical, a càrrec del Quartet de Saxo: María Torres, saxo soprano, Querat Vivó, saxo alt, Albert Calaf, saxo tenor, i Marc Baltrons, saxo baríton, del Conservatori del Liceu.

12:40 a 13:30 – “Creuant camins: treball en equip”, a càrrec dels professionals de Nexe Fundació, Catherine Clancy, Sergi Nogués i Irene Pérez.

13:30 a 15:00 – Dinar (lliure)

15:00 a 15:30 – “La tecnologia al servei de la creació musical”, a càrrec de Dani Royo, Musicoterapeuta d’Aspace.

15:30 a 15:45 – “La importància de la oferta musical per a tothom”, a càrrec de la Sonia Gainza, Directora de Apropa Cultura.

15:45 a 17:00 –  “Música activa per a persones amb pluridiscapacitat”, taula rodona moderada per Sonia Gainza i a càrrec de:

• Irene Pérez, Tutora de Nexe Fundació, presenta “La música com a companya de viatge”.
  • Anna Losantos, Musicoterapeuta de L’Arboç, presenta el projecte “Colacao amb llet”.
  • Queralt Prats, Directora d’ARTransforma, presenta “Generant oportunitats en l’àmbit artístic i cultural”.

17:00 a 17:10 – Clausura a càrrec de Sergi Nogués, Fisioterapeuta i Coordinador del Departament de Formació i Recerca de Nexe Fundació.

17.10 a 17.30 – Comiat musical a càrrec de Colors Band de l’Associació Centre Pedralbes, dirigida pels musicoterapeutes Xavi Martínez i Raúl Hernández.

Consulta els Curriculums Vitae dels ponents AQUÍ

Inscripció

• Inscripció general: 70 euros
  • Famílies amb fills/es que participen a les diferents activitats de Nexe Fundació: 25 euros
  • Estudiants: 25 euros

Per formalitzar la inscripció heu d’omplir aquest formulari d’inscripció:

Desprès d’omplir el formulari heu de realitzar el pagament per transferencia bancaria al compte corrent de La Caixa ES33 2100 1302 8002 0039 8244 indicant Nom del participant+Jornada Musica, i enviar el rebut de pagament per correu electrónic a administracio@nexefundacio.org. No es considerarà inscrit el participant que no hagi formalitzat la inscripció d’acord amb aquestes indicacions.

Detalls

Data: